DROBNY DWUSIARCZEK MOLIBDENU
DODATEK DO OLEJU

25.00 80.00  z VAT

Dwusiarczek molibdenu, znany również jako MoS2, to nieorganiczny związek o strukturze warstwowej, składający się z molibdenu i siarki. Jest używany jako dodatek przeciwtarciowy i przeciwzużyciowy w różnych zastosowaniach. Dzięki swoim właściwościom, takim jak niskie tarcie, odporność na kwas i utlenianie oraz stabilność w ekstremalnych warunkach, jest bardzo uniwersalny.

Opis

Dwusiarczek molibdenu, znany również jako MoS2, to nieorganiczny związek o strukturze warstwowej, składający się z molibdenu i siarki. Jest używany jako dodatek przeciwtarciowy i przeciwzużyciowy w różnych zastosowaniach. Dzięki swoim właściwościom, takim jak niskie tarcie, odporność na kwas i utlenianie oraz stabilność w ekstremalnych warunkach, jest bardzo uniwersalny.

MoS2 może być stosowany jako dodatek do smarów, olejów, tworzyw sztucznych i innych powłok ślizgowych. W przemyśle petrochemicznym pełni rolę katalizatora do odsiarczania paliw. Jest także używany do produkcji wodoru do ogniw paliwowych i półprzewodników.

W motoryzacji, MoS2 jest stosowany jako dodatek do olejów silnikowych i przekładniowych. Pomaga zmniejszyć tarcie, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie temperatury pracy i wydłużenie żywotności silnika. Jest szczególnie przydatny w silnikach poddawanych dużym obciążeniom i temperaturom.

Dodatek MoS2 ma wiele zalet, takich jak zmniejszenie tarcia podczas rozruchu na zimno, obniżenie temperatury pracy silnika, poprawa spalania, redukcja hałasu oraz zmniejszenie ubytków oleju. Działa protektorowo, tworząc warstwę smarującą między powierzchniami, co pomaga zmniejszyć zużycie i tarcie.

Dlatego MoS2 jest szeroko stosowany w motoryzacji, zwłaszcza w przypadku pojazdów o dużej wydajności i poddawanych ekstremalnym warunkom.

MoS2 jako proszek do zrobienia zawiesiny, najlepiej rozprowadzić w oleju, a następnie aplikować  do silnika lub skrzyni w proporcjach:

  • do silnika średnio 2-5g / 1 litr oleju, (10g wystarcza na 4-5 litry oleju silnikowego)
  • do skrzyni 10-20g / 1 litr (10g wystarczy na 2 litry oleju przekładniowego)

Zawiesinę, należy stosować na ciepły silnik i po zastosowaniu odczekać 5-7 minut na biegu jałowym w celu jednolitego rozmieszczenia dodatku.

Dwusiarczek molibdenu nie należy stosować do nowych silników z uwagi na cienki film smarny, żeby nie doszło do doszczelnienia poniżej wartości zalecanych przez producenta. Do nowych samochodów z lepiej zastosować dwusiarczek molibdenu w płynie.

pODSTAWOWE DANE PRODUKTU:

Właściwość Wartość wynik
Rozmiar Cząsteczki (Fisher Number) 0,7 – 0,85 μm
Gęstość nasypowa 0,4 g / cm3
Zawartość Max % by wt
substancje, kwasy nierozpuszczone 0,31
żelazo 0,2
Trójtlenek Molibdenu 0,014
Woda, wilgoć 0,001
Olej 0,032
Węgiel 1,01
Liczba kwasowa (TAN) 0,01

Informacje dodatkowe

Waga Brak danych
Pojemność

10g, 50g

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.